niedziela, 15 lipca 2012

Wartość . . .

gazety skup złomuWczoraj sobie uświadomiłem, że wartość każdej rzeczy uzależniona jest od jej przeznaczenia. W zależności jaki ma być cel danego przedmiotu, jest on różnie wyceniany. Skąd wzięło się to przemyślenie u mnie?
Byłem na zakupach w galerii handlowej. Znajdował się tam butik Apartu - sklepu z biżuterią i zegarkami. Ponieważ szukam specjalnego prezentu dla kogoś postanowiłem rozważyć opcje z biżuterią. Nie miałem zbytnio czasu na przeglądanie ofert w witrynach dlatego wziąłem katalog. W tym momencie mnie olśniło. Katalog posiada około 200 kolorowych, ładnie ilustrowanych stron w formacie A4 i jest zupełnie za darmo!!! Niedaleko butiku z biżuterią znajduje się salonik prasowy Kolporter, gdzie za magazyny o takiej objętości płaci się od 20zł w górę. Zdumiewające jak bardzo na wartość przedmiotu wpływa jego przeznaczenie. Celem katalogu jest zachęcenie do zakupu produktu, dlatego jest za darmo, natomiast magazyn jest produktem sam w sobie i nadana jest mu wyższa wartość, chociażby ze wzgledu na treść.

Jednak nie zawsze treść decyduje o wartości, a jak wspomniałem- przeznaczenie. Dla przykładu są przecież gazetki handlowe sklepów odzieżowych, które treścią przypominają magazyny modowe.

Jak tylko przejrzę katalog i zapoznam się z jego treścią, jego wartość dla mnie będzie równa jego przeznaczeniu, czyli tyle ile dostane na skupie makulatury


5 komentarzy:

  1. Mam masę książek zeszytów opracowań ściąg. Gdzie się tego pozbyć by najwięcej zarobić? Gdzie skupują makulaturę, złom, aluminium i za ile z kg?

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie wiem z jakiego jesteś miasta. Skupy złomu (w tym i makulatury) znajdziesz w internecie w PKT, Firmy.net i innych katalogach firmowych. Czasami wystarczy się dobrze po osiedlu rozejrzeć, albo spytać sąsiada bo okazuje się, że taki skup funkjonuje pod nosem. Jednakże raczej nie jest on wyeksponowany jak pawilon bankowy. Swego czasu obleciałem 5 skupów zanim oddałem makulaturę, aby zobaczyć jak duże są wahania cenowe w różnych skupach. Różnice były nie wielkie i nie opłacało się nadrabiać drogi. Generalnie, tam gdzie najbliżej, tam jest najlepiej.

    OdpowiedzUsuń
  3. Prosił bym o jakieś podsumowanie typu:
    - nakrętki tyle i tyle groszy
    - miedź (to i to i to) tyle i tyle
    - procesory
    - kable
    - baterie
    - puszki
    itd itd.

    Oraz usunął byś wpisywanie hasła z obrazkiem, strasznie to męczy a wątpię byś miał dużo spamu... zresztą bloger to dobrze filtruje :) świetna nisza na bloga, lecz mało dochodowa, ja ostatnio dużo wyrzucam (minimalizm) i przeczytałem całego bloga pijąc koktail :) Pozdro.

    OdpowiedzUsuń
  4. Btw. Sporo kasy przeleciało mi przez palce. Ile to nakrętek coca coli do konkursu miałem, książek, ulotek masakra. Ale weź zanieść na piechotę 40kg...

    OdpowiedzUsuń
  5. W chwili obecnej zanioszę tylko aluminium i makulaturę (w zestawieniu jest wyszczególnione). Reszte złomu magazynuje w piwnicy. Nakrętki równiez zbieram aż uznam, że jest ich odpowiednia . . .waga
    Faktycznie CAPTCHA wkurza. To sie zmieni.

    Prawda, zarobek jest bliski zeru, jeśli chodzi o bloga. Natomiast prowadzenie go motywuje do wycieczek na skup złomu :-) Zawsze jest jakaś wartość dodana z takich blogów :-)

    OdpowiedzUsuń